onsdag 22 maj 2013

Sommarvärme och Jeppizcity

Fröken prupp börjar vara frisk, men jag är ännu krasslig. Jag skyller på AC i bilen, den är skön att ha på, men otroligt förkylningsframkallande. Hellre svettas jag lite i bilen, än hostar ut mina lungor, vilket jag gör just nu. Suck! Från det negativa till det lite mer positiva. Vi har en rolig helg bakom oss, med mycket program. Helgen inleddes med lunch i Vasa med mannen. Sedan körde vi till Nykarleby där vi hälsade på Alyssas kusin och faster.






 Fröken prupp gillade verkligen Felicias babygym. Vi tog med oss Nora och Felicia och åkte till min hemstad, Jeppis. Jag shoppade lite sommarkläder åt fröken prupp. Vi gick på loppis och hittade lite där också. 


På kvällen hyrde vi film och plockade en ihop en godispåse med lilla syster Jasmin. Under natten kastade Alyssa upp två gånger, men följande förmiddag mådde hon bra igen. Vet inte riktigt vad det berodde på, kanske det var värmen? Började i alla fall ge henne kokt vatten i flaska för att öka vätskeintaget.


Har annars börjat blanda morot i potatispurén. Idag var det första gången, som hon inte grinade och hon åt en hel iskub med potatis och morot. På lördag eftermiddag hälsade vi på hos pappa och åt en magnumglass på hans terrass. Mot kvällen styrde vi kosan mot syster Sandras. Hämtade pizza och åt en massa snacks samtidigt som vi såg på när Danmark vann Eurovisionen i år. Vinnarlåten var helt okej enligt min mening. Åt en hel del skräp den dagen, får ta tag i det vid gymmet när jag blir frisk igen Vi övernattade vid Sandras och Christoffers.






På söndag hade mamma kommit hem från Helsingfors och vi körde iväg till Åivo för att hälsa på vår 85-åriga mommo.





På måndagmorgon körde vi hem, båda så otroligt förkylda. Fröken prupp var så väldans glad att se sin pappa igen så hon knep honom i näsan. Det var den helgen. Inkommande helg tar vi det lugnt och samlar krafter inför nästa veckas dimission.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar