fredag 25 april 2014

Fredag och vårmarknad

Åh, vad härligt väder vi haft hela veckan! Lite kallt och blåsigt vissa dagar, men nu idag är det riktigt varmt och skönt. Tänk vad lite sol kan göra mycket! Vi har förstås också tillbringat en del tid ute.
Vagnpromenader med både barn och katt. Jag får dock ta mina promenader i snigelfart eftersom jag får både håll i sidan och sammandragningar. Men bara jag tar det lugnt så går det nog och vi har ju aldrig bråttom någonstans, katten hinner bra snusa och upptäcka allt omkring medan vi går.



Vi har lekt massor i lekparken. Stenar, kottar och sand är absolut det roligaste som finns just nu. Jag vet inte hur länge vi satt igår på terrassen och kokade stensoppa i hink?!

Idag har vi varit på vårmarknad i stan. Köpte hem förstås lite lakritsremmar och en ballong åt fröken. Svängde också in till Lindex och Kappahl och köpte några par sockor, fingervantar och en ny hårborste åt Alyssa. Hennes hår börjar vara riktigt tovigt i nacken då hon sovit och behöver borstas ut med en ordentlig borste.
Hittade också två fina molnmössor så att barnen kan matcha senare på dagis, för de är nog rätt så stora ännu ;).


Dagen har börjat riktigt bra och det bästa är ju förstås att det är fredag. Det betyder två hela dagar med pappan i huset <3. Ikväll skall vi äta på nya hamburgerrestaurangen som öppnats i stan och så har mitt H&M paket ÄNTLIGEN kommit som jag kan hämta. Lite sent med gula påskkuddar, men en del av frökens sommarkläder borde vara i samma paket. Spännande!

Nu önskar jag er en riktigt solig och härlig helg! Njut av det vackra vädret, eftersom det har lovats regn till nästa vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar