tisdag 22 april 2014

Vardag och nya projekt

Jahapp, det var tisdag och vardag igen. Jag och fröken har kommit rätt så bra igång med denna tisdag och effektiva har vi varit. Men man får rätt så mycket gjort då vi numera har väckning kl 7 på morgonen. Skulle nog gärna sova en timme till på morgonen, men det tycker inte min lilla piggelin. Det som är lite jobbigt bara med de tidiga morgnarna är att hon blir så trött sedan på förmiddagen och jag skulle gärna behålla vår ena middagsvila mellan 12 och 14, så nu försöker jag hitta på program på förmiddagen som gör att hon orkar hålla sig uppe till kl 12 utan allt för mycket gnäll. Men idag lyckades jag inte så bra. Vi skulle gå en vända till närbutiken för handla. Härligt väder annars!
När jag tog av henne solbrillorna vid butiken hade hon somnat och ville inte alls vakna. Så hon fick sova på hemvägen också. Som tur bor vi rätt så nära butiken så det blev ingen lång tupplur.
Hon hade lite svårt att hitta sömnen där en 1- tiden, men nu sover hon nog gott för andra gången idag.

Skall försöka få tummen ur och påbörja lite projekt denna vecka. Idag tvättar jag alla vinterkläder för att packa ner dem. Vill också plocka in alla frökens fotografier i album någon dag och så skall jag börja gå igenom alla babykläder. Tänker boka loppisbord till nästa vecka för att sälja bort alla frökens flickkläder som blivit för små. De tar så mycket plats i vårt hem så det är lika bra sälja bort dem nu när vi vet att det är en liten kille som väntas komma i augusti. På tal om kläder så fick både lillkrabaten och fröken prupp jättefina plagg från Kappahl av min snälla syster Sandra. Så fina, både av märket Newbie och Hampton Republic.

Men nu får jag nog sätta igång med allt om jag skall hinna.

Ha det gott!


2 kommentarer:

  1. Usch för det magonda jag kunde läsa om här under :( Jag förstår att du blev rädd, hemskt ju! Skönt ändå att höra att allt stod rätt till med lillisen, oberoende av vad det nu sedan var... Hoppas det inte händer igen!!

    Jaaa, dessa morgnar alltså! Idag hade vi en pigg tjej redan klockan 06:00, gäsp... Hoppas det var ett undantag för hon brukar vakna vid 07:00, precis som er lilla A så jag hoppas på det imorgon igen :) Täckte för fönstret i hennes rum lite extra idag, för jag är nästan säker på att det är ljuset som gör att hon vaknar så tidigt... Så nu håller vi tummarna!

    Vår skrutt sover igen två ggr om dagen, ett längre pass vid 10:00 och sedan på nytt vid 14:00... Och det har fått jätte bra! Saknar visserligen 2-timmarspasset där mitt på dagen men så länge hon vaknar före 07:30 så gör vi såhär ;)

    Jätte fina kläder förresten! KappAhl är en butik jag verkligen saknar här i Ekenäs... Så det betyder att jag brukar gå bananas när jag sedan får möjlighet, haha! Tycker de borde skaffa nätbutik, i Sverige har de ju...

    Fredag imorgon, hoppas ni får en fin helg! Kram, Paula

    SvaraRadera
  2. Tack för omtanken, Paula!! Javisst, man blir nog skrämd, men får vara tacksam förstås att allt var bra!

    Oj, kl 6 är nog verkligen tidigt! Hoppas också att det var ett undantag för 7 är ju ändå helt ok egentligen, när man tänker på hur dags de somnar om kvällarna. Har också övervägt två vilor om dagen, men vissa dagar är hon tröttare och vissa dagar pigg så man får lite kolla hur läget är just den dagen.

    Ja, jag är verkligen glad att det finns både Lindex och Kappahl här i vår lilla stad. Finns inte mycket, men barnkläder hittar man alltid i alla fall ;).

    Önskar er en skön helg också! :)

    SvaraRadera