fredag 11 april 2014

Ultra och fredagsmys

I går var vi ju som sagt då på den efterlängtade ultraundersökningen. Förstås så var man jättenervös. Men allt var som tur bra med den lilla. Barnmorskan gick väldigt noga igenom hela babyn och alla kroppsdelar och allt såg fint ut. Är så tacksam!!
Lillkrabaten väger just nu ca 339 g och är ca 25 cm lång. Babyn hade växt precis som den skall och även denna gång kunde hon konstatera att BF är 28.8.
Här ser man ansiktet rätt så bra, men tycker själv att det kanske ser lite konstigt ut då allt annat också syns så bra på bilden. Men HAN är nog redan en riktig sötis! För jo, det är en liten lillebror som myser i min mage. Jag fick nog några tårar i ögonvrån av lycka då vi fick veta att det är en kille. Så otroligt härligt och allting känns mera verkligt nu när man vet könet.

Imorse sov jag och fröken prupp lite längre än vanligt, dvs. till klockan 8.30. Vi åt frukost i lugn och ro och njöt av tillvaron. Lite senare på förmiddagen kom Nora och Felicia, så kusinerna fick leka tillsammans. Länge sedan sist.



Har känt mig lite trött och hängig idag, har knappt fått något vettigt gjort. Kanske det beror på vädret? Men nu har solen kikat lite fram och mina två älsklingar är ute på gården och leker så att jag får vila lite och ha egentid. Skall snart börja på med hemlagad pizza. Fredagsmys it is! Imorgon skall vi äntligen få golvet klart i Alyssas rum också. Har väntat typ en månad på att golvet skall komma till järnaffären. Det var snett kapat förra gången så butiken var tvungen att beställa mera. Men nu äntligen skall det bli klart och då kommer bilder så småningom, jag lovar!
Nu önskar jag er en riktig trevlig helg! Njut med era nära och kära!

2 kommentarer:

  1. Åå en liten kille, grattis!
    Visste ni med Alyssa också,
    att hon var en tjej alltså? :)
    Skönt att höra att allt stod rätt till,
    för visst är man nervös innan!
    Jag kommer fortfarande ihåg
    första ultrat med vår A,
    vi trodde båda två att jag väntade tvillingar
    då jag mådde så fruktansvärt dåligt
    och både jag och Mats har tvillingar i släkten...
    Gissa lättnaden när vi såg att det bara var en?! :D
    Tvillingar i all ära,
    men ärligt talat vet jag inte om jag skulle klara av två små samtidigt..?

    Trevlig helg!
    Kram, Paula

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Vi är nog jätteglada, både över att allt var bra och att det är liten kille! :)
      Vi fick veta med Alyssa i vecka 28 då jag var i ultra för att kolla moderkakans läge, i ultra nr 2 hade hon benen i kors och ville absolut inte visa ;). Men jag hade nog på känn hela tiden att det var en tjej, dock den här gången var jag inte alls säker på att det skulle vara en pojke så det var väldigt spännande.

      Vi var också nervösa nu den här gången då vi var på ultrat i v 12, att det skulle ha varit tvillingar, då magen växte jättesnabbt och blev enorm på en gång. Men det berodde bara på att graviditeterna var så nära varandra. Skulle nog ha varit tufft med både en 1-åring och sedan ett par tvillingar. Min moster har två par tvillingar så chansen finns ju nog...

      Ha det så bra! Kram!

      Radera