måndag 14 april 2014

Påskvecka och påskgott

Så har vi inlett påskveckan med sol och rådgivningsbesök. Allt bra med både mig och lillkrabaten. Skönt! Nu har vi tid om en månad igen. Men jag borde boka tid för en glukosbelastning som skall göras mellan vecka 24-28. Var aldrig på belastningen när jag var gravid med fröken så vi får se hur det går...

På tal om socker så äter man ju en hel del socker under påsken. Skall nog försöka hålla tillbaka så gott det går, men lite får man ju unna sig. En stor favorit för mig under påsken är nog memman. Har alltid älskat memma, ända sedan jag var barn och jag tjuvstartade faktiskt redan förra veckan. Så gott!
Memman i sig är ju inte direkt ohälsosam, men det är ju det man sätter på som gör den ohälsosam. I detta fall Floras vanilla sås, mums!

Och så förstås chokladen i överflöd. Vi har köpt hem godis åt påskhäxorna som kommer på lördag. Tror nog det kommer en hel del i år eftersom vi bor på ett sånt ställe denna gång. Tidigare år har inga påskhäxor hittat till Solf så vi fick alltid äta påskgodiset själv. Nu i år hoppas jag dock att det skall finnas kvar något då det ringer på dörren på lördag.
Nu väntar jag bara på mina gula kuddfodral som borde ha anlänt redan förra veckan. Hoppas jag hinner få dem före torsdag, för egentligen är det ju inte så många dagar påsk. Har på känn också att det gula kommer att bytas ut rätt så snabbt tillbaka till den ljusrosa färgen som vi har just nu.

Men nu blir det nog att plocka lite här hemma före fröken vaknar från middagsvila.

Hoppas ni får en riktigt fin påskvecka!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar