söndag 13 april 2014

Skön söndag och vårt hem

Jag och fröken prupp tog vårt pick och pack i går morse och gick iväg till mammas, så att B och hans pappa kunde fixa färdigt här hemma. Och nu är det äntligen klart. Så skönt att vi fick det klart till påsken.
Fröken fick umgås med sin moster. Vi var ute och lekte och på kvällen stekte vi plättar. Hade en riktigt bra lördag.

Och nu kommer lite bilder på hur vårt hem ser ut i nuläget.




Nedervåningens vardagsrum och aula, samt då man kommer upp för trappan till badrummet och de tre sovrummen.



Några bilder på köket också som är rätt så gammalt och inte direkt ur någon inredningstidning. Men det får duga, för nu har vi nog renoverat klart för en tid framöver. Vi vet inte om det lönar sig att börja renovera kök och badrum, eftersom vi inte vet hur länge vi kommer att bo här. Men i sommar kommer i alla fall bolaget att byta ut alla terrassdörrar så det blir skönt att slippa den krångliga och jobbiga dubbeldörren som vi har just nu. Tror nog det blir lite mera terrasshäng i sommar nu när fröken växt till sig under året och inte längre är en lillbebis. Ser framemot att få sitta på terrassen i en skön stol med min stora mage, medan fröken leker i sin lilla lekstuga. Hehe, har dock på känn att det inte riktigt alla dagar kommer att vara så ;). Ser också framför mig hur jag försöker komma ikapp min snabba tjej som springer undan sin väldigt stora och klumpiga mamma. Och hur jag förbannas över att vara gravid då det är väldigt hett och jag har svårt att ta mig fram, medan svetten rinner.

Nåväl, vi får se hur det blir. Men idag har vi i alla fall en lugn och skön söndag. Skall snart hälsa på B´s bror och senare ikväll har vi babysim, och det är alltid skoj.

Hoppas ni också har en riktigt skön söndag?! Ha det gott!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar