onsdag 16 april 2014

Omväxlande väder och Bolibompa namnsdag

Igår morse vaknade vi till ett riktigt äckligt väder, nämligen snöslask. Jag bara ryser då jag tänker på det.

Vi hade bestämt träff med Nora och Felicia och hade tänkt leka ute på förmiddagen. Min första tanke var att ingen får ut mig i detta väder. Men efter några timmar slutade det slaska och som tur lämnade det ingen snö kvar så vi kunde ändå leka ute.

Fröken prupp tar emot sin kusin som kommer med snigelfart ner för rutschkanan.
Lillkrabaten fick sin första gåva av sin jättesnälla och omtänksamma faster. Så söta!
Imorse kunde man konstatera helt annat väder än igår, 23 grader i solen utanföre köksfönstret. Inte illa, snacka om växlande väder. Blir nog en vagnpromenad då fröken vaknat, som annars blivit jätteduktig på att bygga med klossar. Här byggs det höga torn.

Idag har jag och fröken satt igång med påskstädandet. Vi har torkat damm på övervåningen och bytt sängkläder. Vill ha allt klart imorgon så att man kan ta det lugnt från och med fredag. Ikväll blir det nog att åka och helghandla. Vill inte trängas med alla andra imorgon.

Pupukaninen som fröken fick på min babyshower har numera blivit den viktigaste ägodelen för vår lilla tjej. Skulle hon själv få bestämma skulle den vara med över allt, och det går absolut inte att sova utan den. Det är rätt så häftigt hur ett barn ett tu tre börjar intressera sig för ett visst gosedjur och att det blir en sådan viktig del av livet. Här skulle pupun absolut ha simdräkt på sig, men jag tror nog den får stanna hemma när vi åker iväg på babysim nästa gång :).

I dag när vi kollade Bolibompa på TV så berättade de vem som hade namnsdag på riktigt och sedan sa de två namn som hade Bolibompa namnsdag, och det ena namnet var faktiskt Alyssa. Tycker det är rätt så kul att de har Bolibompa namnsdag för barn med ovanliga namn, som inte annars har någon specifik namnsdag. Så grattis Alyssa på Bolibompa namnsdagen ;)!

Nu blir det nog att fortsätta med städandet om det någon gång skall bli klart.

Ha en riktigt fin onsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar