tisdag 29 april 2014

Helgfrukost och loppisbord

Både jag och B tyckte att helgen gick ovanligt snabbt. Helgerna brukar ju förstås annars också gå väldigt fort, men denna gång rusade nog tiden iväg på nåt sätt. Alldeles för snabbt! Men som tur har vi ju lite annorlunda vecka nu, med Valborgsmässoafton och 1:a maj.

Under helgen uppskattar vi frukosten väldigt mycket. Den som stiger upp med fröken prupp ger henne sin tallrik med gröt, men sedan då alla vaknat brukar vi äta en ordentlig frukost i soffan framför TV:n i lugn och ro. Ingen stress någonstans. Då brukar fröken få sin andra frukost som hon också slukar i sig, matvrak som hon är.
Nu i helgen hann vi både med det ena och det andra. Vissa saker blev gjorda medan andra behöver ännu tas itu med. Mellan de olika hemsysslorna hann vi både med solskenspromenader, utelek vid mommos och babysim.




Det är så roligt när vår tjej trivs så bra att leka ute. Hon kan sitta hur länge som helst med sina stenar och kottar. Skönt att hon är så lättskött ute så att man själv hinner vila upp sig lite och njuta av solen.

I går ordnade jag med vårt loppisbord. Stod tre timmar i sträck och prissatte babykläder. Gissa om jag hade ont efteråt. Men nu är det fixat och idag när vi var dit för att vika lite och ordna upp hade jag redan fått sålt över förväntan. Roligt! Måste ju passa på att göra reklam för bordet här på bloggen också. Ni som är intresserade, bord 155 vid Amida Hallen :). Köp bort bra flickkäder, det mesta använt av bara ett barn!! Säljer också Iittalas 24 h serie i blått och grönt, men det fanns inte mycket kvar av den när jag var dit idag.

Till min stora tacksamhet var mamma ledig igår och kunde sköta Alyssa här hemma hos oss så länge jag var vid loppiset. Skulle nog aldrig ha lyckats om jag hade haft henne med mig.
Ikväll har jag och magen ( här i vecka 23) vattengymnastik. Ska bli skönt!
Och så borde vi börja på med städningen inför vappen som smyger sig på så snabbt, jag hinner ju inte med. Vi har inga planer än så länge, men lite grillkött har vi handlat hem så det blir nog att tända grillen för första gången i vår, om bara vädret tillåter så att säga.

Vad har ni för planer? Blir det fest till morgontimmarna eller lugn hemmakväll? Hur det än blir önskar jag er en riktig trevlig Valborgsmässoafton och 1:a maj! Kommer troligtvis inte att hinna kika in imorgon...

Ha det gott och SKÅL!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar