tisdag 5 maj 2015

Den kommande beachsäsongen och UV-dräkt


Maj är kommen och det är dags att förbereda inför beachsäsongen. Hattar, solkräm och sommarskor är inhandlade, men nu är jag ännu på jakt efter en UV-dräkt åt fröken. Förra sommaren hade hon den jag beställt från Libero. Ett tips åt er som samlar Libero-poäng, så är ju deras UV-dräkter. Tycker den fungerade bra förra sommaren både på stranden och i vattenlekarna på gården.



Tyvärr finns den bara i storlek 86 (9-12 månader), så den är nog för liten åt Alyssa i sommar, men Adrian har fått sig en egen som han får använda. Lite tråkigt är ju att den finns bara i rosa och blått för den som vill ha flera färger att välja på. Men för mig gjorde det inget, jag gillar ju både rosa och blått. ;)



Har surfat runt lite på nätet, bland annat Polarn O. Pyret och Next. Next hade en dräkt som jag gillade starkt, men som var slutsåld. Så nu får jag surfa vidare, kanske lekmer skulle ha någon i min smak? Har ni tips? Var har ni köpt UV-dräkter åt era barn?

Ha det gott i väntan på strandpremiären!

6 kommentarer:

  1. Ja köpt åt Lovisa nu från lekmer, swimpy mumintröja +shorts, o föri had o en från babystyle som o va swimpy. Di had på rea vi lekmer:) //Grannen

    SvaraRadera
  2. Tack, ska fa å ta en titt om di har na passligt :). Har ni annars tyckt betär om tvådelad eller heldräkt? Tänkt att kanske tvådelad sko va mer praktiskt nu tå hon e älder?!

    SvaraRadera
  3. ja har egentligen endast had tröjor (pop) åt lova å alvin å så a di fått ha vanliga simshorts å he a funka bra. Ja menar benen e ju mest under vattni entå ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, he e sant! Vi sko annos måst råkas na snart igen :).

      Radera
  4. He blir fösta gango vi har tvådeila men ja tänkt e sku va lättari ti ha he om o ska på wc, he va naleis prackot förra somarn ti dra åv heila dräktin o san få på a igen så vi ska tro dähär blir enklari:) //Grannen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jå, he va just hede med att uträtta sina behov som jag å tänkt på ;)

      Radera