söndag 31 maj 2015

Blomstertid och livsnjutare



Den blomstertid nu kommer....Ja, den skulle jag ha sjungit igår om jag hade jobbat och fått sommarlov som många av mina vänner och kollegor. Avslutningslördagen känns nog alltid speciell, det pirrar till liksom i magen, även om jag nu för tillfället är mammaledig. Hela långa sommaren framför sig. Man är väl lite yrkesskadad antar jag. Men både blomster och grönska har vi nog och imorgon välkomnar vi junimånad. Då är det nog SOMMAR på riktigt! 


I helgen har vi varit på examenskalas.


På lördag var B ute med barnen medan jag gjorde hushållssysslor inne. De rensade ogräs och lekte med en nyckelpiga. Men den stackaren blev så rädd för fröken så den grävde ner sig i jorden.


Alyssa visar mig var nyckelpigan var strax innan den försvann under jorden så att säga.


Ikväll var vi ute och lekte efter examenskaffet och en del sockerintag. Är nog bäst att rasta Duracellpupun efter att hon ätit tårta och annat gott, för att senare få lugn och frid i hemmet.


Det var fint väder med kvällssol och det kändes nästan varmt.




Livsnjutaren


Lillebror hängde inte riktigt med storasyster och moster. Men han kämpade tappert, när han inte blev distraherad av blommor eller annat smått och gott. Det går inte att svänga bort blicken en sekund när vi är ute med honom, för då har han genast något i munnen.


Gaddarna, de är fina och växer med fart.


Han var också väldigt fascinerad av såpbubblorna. 




Nu blir det nog att slänga sig en stund på soffan för att varva ner efter en händelserik helg. Vardag och rutiner imorgon igen. 

Önskar alla ett riktigt skönt sommarlov, och kanske speciellt till alla mina lärarvänner. Gör som fröken, sätt på er solbrillorna och NJUT av LIVET! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar