fredag 22 maj 2015

Energikick och amningshjärna


Härliga tider! Solen och värmen har nu även nått oss, vi som befinner oss på en lite nordligare breddgrad. Kände hur det riktigt hettade på kinderna när jag kom in. Kraftiga vindar dock och imorgon skall det kanske regna igen?! Men vi lever i nuet och njuter av det väder vi har just nu. Solen gav mig en liten energikick, så vi fick rätt så mycket uträttat igår på förmiddagen. Promenerade, lekte med granntjejerna, sopade trottoaren vars skötsel hör till bolaget, städade lekstugan och plockade massor av blommor.













Och så har vi ätit massor med plättar och bär. Stekte en trippelsats i onsdags som tyvärr tog slut igårkväll. Men gott var det och det är tur att sommaren närmar sig för jag märkte att bären börjar ta slut i frysen. Endast några burkar kvar.

Det bästa av allt är ju förstås att det är fredag idag. Försöker röja upp här hemma. Det är verkligen bombnedslag just nu. Helgen är riktigt fullbokad så jag kommer nog att ta en bloggpaus under lördag och söndag. Märkte annars att jag i misstag raderat onsdagens inlägg. Så går det när jag med min amningshjärna hoppar fram och tillbaka mellan appen på telefonen och datorn. Men onödigt att gråta över spilld mjölk, det var egentligen inget viktigt inlägg. 

Hoppas ni har en riktigt underbar helg så hörs vi igen nästa vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar